Segue in Italiano.
In nature the concept of re-cycling doesn’t exist.
That guy from naples
There is something that I learned in the past few years: In the kitchen there is no waste. 90% of products you buy or are given to you can be used. The problem occurs when there is the hand of human beings between what is given by nature and us. I’m referring to disposable packaging that is truly unnecessary for the majority of the products we buy. And even the effort of using recyclable packaging is just a timid attempt to solve a problem created by us. In reality it’s only a strategy to maintain an industry that doesn’t make more sense in terms of sustainability.
One thing we should have clear in our mind: In nature the concept of re-cycling doesn’t exist.
Re-cycle is a manmade concept and means putting something back to the same cycle that caused the problem. We will only achieve some results modifying our behaviors as human beings, consumers as the marketing loves to call us.
Having these very simple concepts in mind allowed me to look at “things” around me from a different perspective. I am now trying to get the best from what I’ve been given or bought. (here and here some recipes that will help you reduce waste).
That’s exactly what I thought a few weeks ago when Stefanie came back with few bags of lemons in order to make my homemade Limoncello with Capri’s lemons. A Limoncello made following my mum recipe that has been highly appreciated from the guests of The Blue Kitchen. Someone also asked to buy a bottle that is, I think, the confirmation that I did a good job. The good news is that you can make your own following the video-recipe here. However, after using only the skins for the Limoncello, I had around 20 lemons that could have stayed in the fridge for days without any use, loosing in this way their freshness.
Having a lemon tree at my parents house (here the story of it) I’ve learned few recipes to preserve lemons. The easiest, but a delicious one, is to make lemons marmalade, which is a surprising easy process. I love the bitter taste of it especially if consumed in the morning, it looks like is helping my wake up phase. A spread that I learned to appreciate as an adult also as an afternoon snack.
You will find below the video recipe to make your own Lemons Marmalade and I hope you will enjoy the result.
#Keep eating
Marmellata di limoni fatta in casa con i limoni di Capri
In natura il concetto di riciclo non esiste.
That guy from Naples
Negli ultimi anni ho imparato che: In cucina non estistono sprechi. Il 90% dei prodotti che acquisti o ti vengono regalati può essere utilizzato. Il problema si presenta quando c’è la mano dell’essere umano tra ciò che ci è dato dalla natura e noi. Mi riferisco agli imballaggi usa e getta che sono veramente inutili per la maggior parte dei prodotti che acquistiamo. E anche lo sforzo di utilizzare imballaggi riciclabili è un timido tentativo di risolvere il problema (creato da noi stessi). In realtà è solo una strategia per sostenere un settore industriale che non ha più senso in termini di sostenibilità.
Una cosa dobbiamo avere chiara in mente: In natura il concetto di riciclo non esiste.
Il riciclo è un concetto creato dall’uomo e significa rimettere qualcosa nello stesso ciclo che ha causato il problema. Raggiungeremo qualche risultato solo modificando i nostri comportamenti di esseri umani o consumatori come ama definirci il marketing.
Avere in mente questi concetti molto semplici mi ha permesso di guardare alle “cose” intorno a me da una prospettiva diversa. Ora cerco di ottenere il massimo da ciò che mi è stato dato o ho acquistato. (qui e qui alcune ricette che ti aiuteranno a ridurre gli sprechi).
Ed è proprio quello che ho pensato qualche settimana fa quando Stefanie è tornata con qualche busta di limoni per fare il mio Limoncello fatto in casa con i limoni di Capri. Un Limoncello fatto seguendo la ricetta di mia mamma che sta avendo molto successo con gli ospiti della The Blue Kitchen. Alcuni mi hanno anche chiesto di acquistare una bottiglia che è, credo, la conferma che ho fatto un buon lavoro. La buona notizia è che puoi fare il tuo Limoncello seguendo questa video-ricetta. Tuttavia, dopo aver utilizzato solo le bucce per il Limoncello, avevo una ventina di limoni che sarebbero potuti rimanere in frigo per giorni senza alcun utilizzo, perdendo così la loro freschezza.
Avendo un albero di limoni a casa dei miei genitori (qui la sua storia) ho imparato un paio di ricette per farli durare piu’ a lungo. La più semplice ma delizioso è fare la marmellata di limoni, un processo sorprendentemente facile. Adoro il suo sapore amaro soprattutto se consumata al mattino, sembra che mi aiuti nella mia fase di risveglio. Una crema spalmabile che ho imparato ad apprezzare da adulto e che amo consumare anche per merenda.
Di seguito troverete la video ricetta per realizzare la vostra Marmellata di Limoni e spero che il risultato vi piaccia.
#keepeating
#keepeating.
0 Replies to “Home made lemons Marmalade with Capri lemons”